Friday, February 13, 2009

I 无题 I

这年头,班上的同学都非常卖力地听课/做功课。

原因每个人都应该知道,不就是为了应付年尾的政府考试。

这个状况并不稀奇,但唯我还不在状况内。

我还没开始奋斗,也渐渐失去了斗志。

妈说,她觉得中三时我很努力, 她也希望看到我像以前一样。

但我告诉自己说,当我觉得是时候读书时,我自然而然会这么做,不需她为我操心。

从她的语气,我也知道其实她很不放心,所以才再三提醒我这件事。

我想要让她和爸看到我的自动自发,所以我不喜欢他们俩一直催我读书。

不管是六年级还是中三的政府检定考试,我努力考好成绩也只为了向父母交代而已。

我希望他们可以为我感到骄傲,为那个身为独生女的我感到光荣。

而,在那两项考试,幸运的我顺利考获好成绩。

我也达成了我的愿望。成绩放榜那天,把传给了我这封短讯:

Congratulation! I'm so proud of you.
Keep it up ok! Bye..
Luv from daddy

对!这就是我要的结果。给予父母好交代一直都是我读书的推动力。

妈也常说,我的未来都掌握在我手中,叫我自己好好想想。

最近在想,这次,还会这样幸运吗?这次的推动力还是一样吗?

还是,是时候为自己努力一次, 是时候为自己的将来而做打算。

我不清楚, 也不晓得应该怎样。



朋友们
或许你们会觉得这是废废的一篇

这的确是我的心情感受
请不要吝啬你们的意见
我会用心接受
也会感激不尽
^^




5 comments:

  1. hahahaha
    okay
    dont worry
    i wont regret very decision i made
    thank you,buddy!!

    love
    -YiLiNg``=P

    ReplyDelete
  2. haha..
    same same lar
    many teacher complained us to
    in my position
    I'm feeling quite bad lar
    hahaha
    hope i can help in changing teacher's view to us lor
    wow!
    you have a great dream
    and i may your dreams come true as you wished
    I'll support you too
    thanks for everything,my friend!
    add oil too the fullest!!
    take care and good luck =)



    -YiLiNg``

    ReplyDelete
  3. hmm...despite of what class i am in now...i am just like you...
    i think ...when it is the time..we will do it...i belive larhh

    ReplyDelete
  4. and YET....
    don't give up or feel left out as according to the feed back of your blog...you are nt the only one to act like this right..hahah
    GOOD LUCK!!

    ReplyDelete
  5. hahaha.. yea. but also abit worry lar.. not yet started what i should do and aim for this year wor. kakaz.
    thanks for the good luck! hehe.. i will add some oil for myself! LOL


    -YiLiNg``

    ReplyDelete